.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد تنش در روابط ایران و روسیه یک برنامه انگلیسی است
مدبر گفت: هیجانی بودن برای تخریب روابط ایران و روسیه یک برنامه انگلیسی است‌ و در شب اعلام بیانیه مراکش، سفیر انگلیس در تهران فیلمی از شادی خود منتشر کرد.
ایجاد تنش در روابط ایران و روسیه یک برنامه انگلیسی است

روح الله مدبر کارشناس مسائل اوراسیا درباره بیانیه مراکش بیان کرد: مساله‌ای که در ۲۴ ساعت قبل ابتدا در رسانه‌های غربی مطرح شد، در زمینه نشست ائتلاف کشور‌های عرب با فدراسیون روسیه در مراکش و مانوری بر روی بیانیه پایانی داده شد شروعش با رسانه‌های غربی بود که دستاویزی برای حمله به روابط دو کشور ایران و روسیه را ایجاد کرد.

 

وی ادامه داد: اگر تیتر‌های خبری و توئیت‌ها را نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها نگاه غیر واقعی و هیجانی به این موضوع دارند. ما در آستانه توافق جامع ۲۰ ساله با روسیه قرار داریم. دولت ایران سال‌ها پیگیر این موضوع بوده، زیرا از ابعاد مختلف به نفع ایران است. طرف غربی و آمریکایی شدیدا از تحقق این همکاری نگران است لذا از بیانیه نشست مراکش استفاده کرده است تا با بزرگنمایی بخش‌هایی از آن فضا را به سمت تنش بین تهران و مسکو هدایت کند. مسکو هرگز علیه تمامیت ارزی ایران موضعی نداشته است و مسکو همواره ثابت کرده که دوست حقیقی ملت ایران است.

 

مدبر افزود: این بیانیه در یک کشور دیگری منعقد شده که روسیه نیز در این اجلاس شرکت کننده بوده است. اگر قرار است اعتراضی به این بیانیه صورت بگیرد باید به همان سبک تعادلی از سوی وزارت خارجه قناعت شود.  وزارت خارجه موارد خود را مطرح کرده است و بیشتر کردن این موضوع و تبدیل آن به یک فضای جنگ رسانه‌ای و تبدیل آن به یک حمله به روسیه و تیتر‌های توهین آمیز به نفع روابط دو کشور نیست. کشور‌های حاشیه خلیج فارس در هر نشست بین اللملی که شرکت می‌کنند بیانیه مشابهی صادر می‌شود.

 

مدبر افزود: یک ماه قبل نیز ژاپن مانند همین بیانیه را صادر کرد اما ما شاهد هیچ حمله ای بر علیه ژاپن نبودیم یا حتی اینکه وزارت خارجه ایران اعتراضی علیه این کشور داشته باشد. اینها نشان دهنده این است که یک جریان تبلیغاتی از کوچکترین مساله بین ایران و روسیه برای گسترده کردن آن استفاده می‌کند .بیانیه ای که ژاپن داد اینگونه بود که رسما اعلام شده بود این جزایر متعلق به امارات است.

 

کارشناس اوراسیا تاکید کرد: اولا کشور میزبان روسیه نبوده و این کشور مهمان بوده است و یک بیانیه پایانی صادر شده که ده ها بند داشته است. روش این کار نیز همین بود که وزرای خارجه دو کشور باهم صحبت کنند و وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که هرگز درباره حاکمیت ایران موضعی نداشته ایم. اما اینکه فضا به این سمت برود که یک جریان قدرتمند رسانه ای ایجاد شود و به سمت تیترهای توهین آمیز برود و در آن ادبیات نامتعارفی به کار برود به نفع روابط دو کشور نیست.

 

وی ادامه داد: هیجانی بودن برای تخریب روابط ایران و روسیه یک برنامه کاملا انگلیسی است برای مثال اگر دقت کنید در همان شب که این اتفاق افتاد سفیر انگلیس در تهران ویدئویی از رقص و شادی خود منتشر کرد ما معتقدیم که همین ویدئو مرتبط با این فضاست که توانستند دستاویزی برای روابط دو کشور پیدا کنند.

 

مدبر گفت: ما به زودی یک توافق جامع بیست ساله با روسیه امضا می‌کنیم که بعد از توافق با چین مهمترین توافق جامع ایران با یکی از قدرت‌های برتر جهان است و در این توافق ابعاد مهم همکاری‌ها مطرح شده ست. کدام کشور در نظام بین الملل، ایران را وارد باشگاه فضایی کرد؟ کدام کشور مساله ۲۳ ساله معطل مانده راهگذر شمال به جنوب در داخل خاک ایران را رفع می کند؟ کدام کشور ایران را وارد بریکس کرد؟ اگر مساله‌ای هم در نشست مراکش رخ داده است بیشتر کردن این تنش به نفع دشمنان ایران است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.